Egyptian Radio and Television Union
اتحاد الاذاعة و التليفزيون المصري
Type Broadcast radio, television and online
Country Egypt
Availability National
Headquarters Cairo, Egypt
Owner Government of Egypt
Launch date
1971 (1971)
Official website

The Egyptian Radio and Television Union (ERTU), Arabic: اتحاد الاذاعة و التليفزيون المصري Ittihād al-Idhā‘ah wal-Tilīfizyūn al-Miṣrī), formerly the Arab Radio and Television Union, is the public broadcaster of Egypt, operated by the Egyptian government. It is a member of the European Broadcasting Union.

ERTU Building in Cairo


Egyptian television began broadcasting six hours daily on 21 July 1960.

In 1971[1] a new decree established the Arab Radio and Television Union, and created four distinct sectors: radio, television, engineering, and finance, each of which had a chairman who reported directly to the minister of information. The name of the Union was changed to the Egyptian Radio and Television Union, the name by which it is still known. Today, its total daily broadcast time on its various channels amounts to 490 hours.

Already in 1950 its predecessor the Egyptian State Broadcasting was one of the founding members of the European Broadcasting Union in 1950. After the admittance of the Israel Broadcasting Service in 1958, it cancelled its active memberships, as did the Syrian Broadcasting Services. It was readmitted as an active member 1 January 1985.

Television Networks of the Egyptian Radio and Television Union

Channel 3

Regional television Network

There are six state-owned broadcast and satellite channels in Egypt:

Nile Television Network

Nilesat allowed for the launch of several specialized TV channels in addition to Egyptian Satellite Channel (ESC) and Nile TV. All are owned by the Egyptian state.

Specialized channels include:


External links

This article is issued from Wikipedia - version of the 10/26/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.