Macau Asia Satellite Television

Macau Asia Satellite Television
Type television network
Country Macau, China
Availability Macau, China, Hong Kong
Launch date
1 June 2001
Official website

Macau Asia Satellite Television (MASTV; Chinese: 澳亞衛視; pinyin: Àoyà Wèishì) is a television station located in Macau. It is known for its critical news coverage.[1]


The station was commenced and made its first broadcast on 1 June 2001. In 2004 the station hired Taiwan trained journalists to enhance its news coverage and analysis.[1]

Government raids

2006 raid

In March 2006 the police raided the Macau Peninsula office for illegal workers. In that case, a suspected illegal worker was found, but the court found no evidence of illegal employment.[1]

2009 raid

In February 2009 labour officers raided the satellite transmission station in Coloane.[1]

2010 raid

At the end of the year in November 2009, one of the news show criticised the government for allowing an old hotel building to be redeveloped into a slot machine arcade.[1] In February 2010 eight journalists were summoned for questioning.[1]

On 18 March 2010 seven labour officers and six police officers raided the station.[1] The government was searching for illegal workers from mainland China and raided the station. According to an editor, Jackie Xie Qian, the raid took place at 6:30 pm right before the news broadcast. The journalists were questioned. He thought their critical coverage had offended the government and other powerful figures from the casino. But the government said the raid has nothing to do with the coverage.[1] There were no illegal immigrants found.[1][2]

Political columnists Anthony Wong dong said the raids targeted the station specifically. No other station has been searched in the past 10 years.[1] The journalists from the station have reported many incidents of social injustice, including those related to labour issues.[1]


  1. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 South China Morning Post. "SCMP." Raids leave outspoken Macau broadcaster on edge. Retrieved on 2010-03-28.
  2. "" 澳亞衛視疑聘黑工受查. Retrieved on 2010-03-28.
This article is issued from Wikipedia - version of the 2/29/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.