Times Now

Times Now
Launched 23 January 2006 (2006-01-23)
Owned by The Times Group
Picture format 4:3 (576i, SDTV)
Audience share 1,021,000 (November 2016, [1])
Slogan Action begins here.
Always with the news.
Language English
Broadcast area Worldwide
Headquarters Mumbai, Maharashtra, India
Sister channel(s) Zoom
ET Now
Movies Now
Romedy Now
Movies Now 2
Magicbricks Now
Website www.timesnow.tv
Airtel digital TV (India) Channel 304
Big TV (India) Channel 453
Dish Network (USA) Channel 652
Dish TV (India) Channel 606
Tata Sky (India) Channel 606
Sky (UK & Ireland) Channel 576
Videocon d2h (India) Channel 353
CanalSat (Mauritius) Channel 147
ABNXcess (Malaysia) Channel 206 (SD)
Asianet Digital TV (India) Channel 422
Macau Cable TV (Macau) Channel 529
mio TV (Singapore) Channel 676 (SD) (1 Nov)

Times Now is a 24-hour English news channel in India. It is owned and operated by The Times Group. According to BARC, Times Now has the highest viewer impressions among all English news channels in India.[2]


The channel was launched in 2006 by Times Global Broadcasting Company Limited,

Associated journalists

Arnab Goswami was the Editor-in-Chief and news anchor of Times Now.[3]

Maroof Raza is the consultant and strategic affairs expert.[4]


Along with the other Times group channels (Zoom, ET Now and Movies Now) Times Now is distributed by Media Network and Distribution (India) Ltd (MNDIL), which is a joint venture between The Times Group and Yogesh Radhakrishnan, a cable and satellite industry veteran, under the brand Prime Connect.[5]

Legal issues

On November 15, 2011, in the country's highest defamation suit, Supreme Court upheld Bombay High Court's order making Times Now liable to pay Rs. 100 crore. The channel had erroneously run Justice (retd) P B Sawant's picture instead of another judge in connection with the Provident Fund scam.[6]

Times Now was accused of misrepresenting facts regarding an interview it telecast of an alleged eve-teaser in August 2015. The Press Trust of India authorities asked Times Now to apologise and fined 50000 rupees for this.[7][8]

On 17 February 2016, Times Now aired an unverified video which accused Kanhaiya Kumar, a university student, of sedition.[9]

Times Now received a legal demand from Zakir Naik for alleged defamation of 500 crore rupees.[10][11][12][13]

Times Now received a legal ‘cease and desist’ notice from the Wire.in news media for its alleged vilification of Siddharth Varadarajan.[14]

See also


External links

This article is issued from Wikipedia - version of the 12/4/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.