Syria TV

Syria TV
Launched 1995
Owned by RTV Syria
Country  Syria
Language Arabic
Broadcast area Syria
Arab World
Headquarters Damascus, Syria
Nilesat 201 11823 V - 27500 - 5/6
Express AM22 12549 H - 8800 - 3/4
Arabsat-5A 10782 H - 2960 - 3/4
Arabsat-5C 3934 L - 27500 - 7/8
Eutelsat 7 West A 11680 H - 27500 - 3/4
Eutelsat 10A 12727 H - 2893 - 3/4
Hispasat 1C 12132 H - 27500 - 3/4
AsiaSat 5 3820 V - 27500 - 3/4
Galaxy 19 12146 V - 22000 - 3/4
Streaming media
Syria TV Live Free

Syria TV (Arabic:القناة الفضائية السورية), also known as Syrian Satellite Channel is a satellite television channel owned by RTV Syria and broadcast throughout the world on various satellites. The television station is based in Damascus, Syria since 1995.[1]


Syria TV features a variety of general-interest programs.

Most of the programmes are in Arabic. There is also a number of English programmes and some news broadcasts in English, French, Spanish, Russian and recently Turkish.

Syria TV during the Syrian crisis

The Arab League officially asked the satellite operators Arabsat and Nilesat to stop broadcasting Syrian media, including Syria TV in June 2012.[2] On 5 September 2012, Syrian Television Channels broadcast were broken off on Arabsat and Nilesat, including Syria TV. Syria TV and Syrian Drama TV broadcasts were stopped on Hotbird on 22 October 2012.[3]

On May 26, 2013 Opposition forces opened fire on the Syria TV team near al-Daba'a village in the countryside of al-Qusayr in Homs province, injuring Cameraman Asem al-Shaar.[4]


This article is issued from Wikipedia - version of the 8/10/2016. The text is available under the Creative Commons Attribution/Share Alike but additional terms may apply for the media files.